Alla inlägg den 5 januari 2017

Av veronica - 5 januari 2017 14:30

 

Veckans schema som inte stämmer riktigt då jag tillbringade ef.m hos veterinären med Chintra igår. Hon har varit dålig i sin mage under en lång tid och det har bara blivit värre oavsett vad jag uteslutit och gjort med maten. Blodprov och röntgen uteslöt vad det jag var rädd för, cancer. En så länge har de bara hittat en inflammerad bukspottskörtel. Så 3 olika mediciner och speciell mat under denna tid är vad hon ska få. Veterinären skulle återkomma med blodprovsresultaten när de kommer in. Då maten i hennes system bara gått rätt igenom misstänker de även B12 vitamin brist.


Malins kurs

Banan tog bara upp halva Knivsta hallen så det var inte många hinder ute men det var ändå en 23 hinderbana. Den var krävande mer för oss handlers då samma hinder skulle tas om flera gånger på olika sätt. Men det är en bra träning för mig då jag behöver träna min kapacitet att komma ihåg banor. Bana 2 var svårare att komma ihåg för mig då den var centrerad runt en tunnel och då hade jag redan ansträngt min lilla hjärna en gång också och klockan hade passerat den magiska gränsen 21:00. ;P. 


När jag tittar på filmen inser jag att jag får Scoobie att riva ett och samma hinder genom att ta ut handen när han precis flyger över hindret och säga runt.

-Detta blir mitt eget mål: sprinkler signal innan hindret och låta han landa innan jag visar med handen och säger runt.


Annars tycker jag att de flesta s-svängar och tyskar flöt på fint. Jag hade svårt att placera mig nära tunneln och ge fri sikt åt  Scoobie så han kunde ta slalomet. Så här i efterhand kunde jag tagit honom från andra hållet med mitt här, här och klapp vid sidan så hade han haft bättre linje och jag sluppit kämpa så med att närma mig tunneln och min självbevarelsedrift att hålla mig ur vägen för hinder. På slutet fick jag göra en japan som satt på första försöket, bara sådär...

I det stora hela är jag nöjd med vår prestation. 

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards