Alla inlägg den 3 januari 2017

Av veronica - 3 januari 2017 18:23

Vi har jobbat med spidern ännu en gång. Varje gång han fick hoppa hade jag ändrat något på hindret. Jag vill att han har fokus på vad som händer och inte mekaniserar höjden. Höjden var aldrig högre än 40 cm med beroende på hur jag ändrade hindret kan den tyckas högre för hunden. Sista hoppet på filmen hade jag lagt bommarna snett han försökte gå runt hopphindret på första försöket men tog sedan hoppet så jag belönade med att sänka och göra det lättare sista gången för att behålla hans självförtroende på topp.


Vi tränade på den svåra threadle sidan, han vill så gärna snurra från andra hållet...


 

Scoobie fick fortsätta med sitt hopp. Denna gång använde jag mig av en makarontunnel vilket gjorde att han fick mera fart. Då blev det till en början väldigt svårt igen och han rev men jag belönade hans tänk för att ta ett extra steg... Vi jobbade från andra hållet och det var förstås svårt till en början men det gick snabbt att generalisera.



 

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards