Alla inlägg den 13 augusti 2016

Av veronica - 13 augusti 2016 19:30

 

Swischens träning går vidare. Det har hänt massor på 2 veckor. Hundmöten börjar fungera någorlunda smärtfritt. Han lägger sig självmant ner när vi kommer nära en hund och börjar sniffa på gräset vid mitt leta då det är signalen för att godiset droppas ner på gräsmattan. Efter att hunden passerat brukar jag ta fram kampleksaken och ge kommandot- ta den och han kastar sig på den omedelbart vilket gör att det inte blir några frustrations grejer mot hundarna något mer utan han får ta ut det på leksaken. Det har också gett konsekvensen att han börjar bli van vid att kampa vid andra okända hundars närvaro vilket har gett resultatet att vi kan träna på klubben med andra ekipage igång. Han är mer fokuserad och jag kan lämna honom och köra hopp övningar, rc med matta, tunnel osv fast andra hundar rör sig runt honom. Jag har plötsligt fått ett värde fast det rör sig och är spännande runt omkring oss. Jag börjar kunna ta bort kopplet när vi arbetar och lita på att han är med mig i träningsbubblan. I skogen är det dock långlina på och jag vet inte hur många gånger den har räddat mig. För oj, vilket fart han kan få från 0 när en hare skuttar framför näsan på oss plötsligt. 


Puppy yuga

Jag jobbar oftast med ett nytt trick i veckan. Det kan vara något som ska vidare utvecklas till något annat som tassen som används till olika balans övningar eller utnyttjades till en ny övning Puppy Yoga. Denna brukar jag sedan använda mig av på stenar och trädstammar i skogen för aktivering.


  Nästa vecka är det backa som i ska påbörjas...



Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards