Alla inlägg den 3 maj 2009

Av veronica - 3 maj 2009 15:50

Har idag fortsatt att jobba med slalomen. Nu har vi arbetat oss runt och lagt till två pinnar till. Har dammat av en gammalfavorit som belöning som jag inte har använt i träningen men som gav en ny tändning. En boll som man kan stoppa godis i. Kasta och när man hunnit ifatt rulla den så det trillar ut godis. Perfekt för en matfreak till hund

Av veronica - 3 maj 2009 15:41

Det har varit rankningstävling för landslaget på klubben. Igår gick det jättebra för Maria Hagström. Så jag åkte dit idag för att heja på men jag verkar inte vara något turmaskot för idag gick det inte alls lika bra för dem.

Av veronica - 3 maj 2009 09:40

Nu har jag fått bekräftelse på att buren är värdeladdad. Körde rutan och utan att tänka mig för hade jag buren 10 meter rakt framför kon skicket. Hon spurtade iväg i full galopp och stannande när jag gav kommando men när jag sa rutan så var det inte rutan som hon sprang till i full fart. Mitt oj, tokigt struntade hon fullständigt i. Det bara skakade till i buren så tittade en nos glatt ut nöjd med sig själv. På andra skicket gjorde hon iallafall rätt. Men rutan och buren har båda två lika många stavelser och samma betoning när jag säger dem. Så det var ingen lätt uppgift för henne.

Dumrutan gick bättre idag så det är väl bara att traggla på. Apporteringen med dirigeringen full pott. Körde 2 kedja med vittringsprov och fjärrdirigering. Den kedjan är väldigt stabil nu.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards