Alla inlägg den 9 maj 2020

Av veronica - 9 maj 2020 08:47

Hittills har vi använt vardagliga störningar i våra inkallningar, de som bjuds på i promenaden.

Te x när han springer ifrån med Scoobie och är tvungen att vända fast Scoobie fortsätter att rusa framåt. (Jag ger Scoobie bollen så sker det varje gång.) Eller den mer avancerade, han springer med Scoobie blir inkallad men möter Swisch i full fart på väg mot andra hållet och måste fullfölja inkallningen ända in. (Swisch står på en sten, jag går iväg. Jag ger Scoobie hans boll, ropar på Qvick när han har som mest fart, samtidigt som jag ger ok signal till Swisch som kommer i full fart. Jag kastar hans boll som han fångar i förbi farten.) Eller när han precis börjat nosa på något.


Vad vi har kvar att träna på som bjuds på i vardagen:

när vi nosat länge på något, då blir han lite blockerad.

När vi är i kamplek med Swisch som jag inte har testat ännu.


För att träna störningar har jag jobbat med godisstörningar i godisskål till att börja med.


Det har jag gjort ett inlägg när Swisch var liten om hur det går till så jag länkar det inlägget här: inkallning med störning


Så här gick det för Qvicken iallafall.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards