Alla inlägg den 6 maj 2020

Av veronica - 6 maj 2020 20:44

Idag körde jag ett pass på klubben och kunde utvärdera vår lek. När vi leker och jag kastar iväg leksaken hämtar han den glatt och kommer tillbaka. När han får bjuda på ett sitt och jag går ifrån lägger leksaken på backen och ger frisignal då springer han förbi leksaken och kommer till mig. Inte ens när jag går tillbaka pekandes på leksaken är den intressant förrän jag tar tag i den.

Då han är jättestörd av andra ekipage (just nu) behöver jag ett intensivare föremålsintresse om vi ska kunna jobba. Så nu kommer vi i leken satsa på det.


  • Jaga i kapp leksak, jag knuffar honom ifrån leksaken för att trigga och han måste anstränga sig mer för att kunna ta den ,bygger ett större värde för leksaken i längden
  • Mängd träning med kamp i vardagen ökar värdet av att kampa

Det vi har satsat på hitills var att kunna springa ifrån och det tycker jag att vi börjat kunna göra nu.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards