Alla inlägg den 20 mars 2019

Av veronica - 20 mars 2019 18:09

Vi har bytt simhall. Den största orsaken var att den simhallen vi simmat i skulle snart upphöra. Men ett annat problem har varit tiderna då den simhallen enbart har öppet dagtid vilket gör att jag fått välja mellan halltid för agility eller köra simning. Jag har sett att flera har gått till denna simhallen och att den har dygnet runt öppet. Så vi åkte och testade den under två tillfällen och bestämde oss för att köra på ett årskort 1 ggr i veckan med vibb efteråt. Simhallen är jättefin och bassängen så pass lång att jag nu inte kan kasta utanför om jag ens försöker. (Då menar jag framåt och åt sidan händer det fortfarande...) De har slalompinnar vilket underlättar att simma i 8:or vilket Swisch rockar på. Scoobie har lite svårare för att inte simma rakt fram och där använder jag thredle kommando istället han har lättare för att ta det.


Det enda negativa jag har att säga om hallen är när man har en reaktiv hund föredrar man att kunna vara själv. Det är för trånga utrymmen och man vill helst inte att ens hund ska gå igång och misslyckas varje gång. Man har 30 minuter i poolen vilket gör att det kan vara en hund i poolen när du kommer in och du ska då duscha dina hundar sedan förflytta dig och vänta att den andre går till duschen. Sedan får du själv möte när du kliver ur poolen. Dusch utrymmet är det som är värst då det stängs av ett kompostgaller och är precis vid ingången. Alla hundar måste så att säga passera där. Så du står antingen med din reaktiva hund och duschar den med en som väntar på att få komma in eller duschar du din andra hund och måste hålla koll på din reaktiva hund medan. PUST! 

Så av överlevnadsinstinkt så tar jag tider där ingen är före eller efter hittils så slipper jag känna mig så stressad över duschen och Swisch behöver inte misslyckas varje gång.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards