Alla inlägg den 5 mars 2019

Av veronica - 5 mars 2019 07:15

Target del 3

Denna gång ville jag göra targetöverföring och se vad jag har för att kunna göra planeringen för den fortsatta träningen. Först tog jag en sko på golvet, tanken var att det skulle stå ut mot det vanliga och vara lättare. Det stämde bra han lyckades på en gång med denna. Sedan tänkte jag använda mig av något utstående som dörrhandtag men det fungerade inte alls varken på högre höjd eller lägre höjd. Eftersom han började bjuda på andra beteenden var jag tvungen att bryta ganska snabbt då det är belönande varje gång jag plockar fram targetstickan. Det beteendet han håller på med blir belönat när jag plockar fram den.


Så min plan är att använda mig av föremål som inte hör ”hemma” på platsen. Olika höjder och framför allt olika platser. Så får vi se om jag kan öka förståelsen för att uppsöka targetpinnens senaste position.


Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards