Alla inlägg den 19 januari 2019

Av veronica - 19 januari 2019 14:06

Ligger 2 veckor efter med bloggandet när det gäller de övningar jag har gjort. Denna gjorde jag alltså för två veckor sedan den är en favorit i repris. Jag byggde tunnlarna med lite mer böj än ritningen har i orginalet så den blev svårare åt båda hållen. Det visade Scoobie tydligt då han missade att gå in i tunnel igen...

Swisch hade lärt sig att lyssna på jakko signalen sedan sist han svängde åt rätt håll varje gång. Jag testade att ta bort jakko signalen och bara köra muntligt på slutet och det var svårt för dem bägge. Men de behöver kunna båda det är inte alltid man hinner vara framme vid tunneln för att göra en jakko utan man ligger efter och de måste lyssna på ens muntliga signal.

Svårt hade de båda med att inte ta hindret framför sig utan istället följa mig.

Så denna kommer jag kunna bygga upp flera gånger och träna på...


Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards