Direktlänk till inlägg 17 juli 2019

Tävling Fagersta 13-14 juni

Av veronica - 17 juli 2019 21:10

Min förkylning som jag dragits med sedan i mitten av maj gjorde åter en stark entre och förvandlades till rena rama dramat med feber och öroninflammation. Jag har fortfarande lock på höger öra som vägrar släppa men jag kan nu andas utan nässpray och gjort det under hela veckan. Men hostan vaknar så fort jag rör mig lite snabbare än zombie fart. Rena rama turen att jag lyckast glömma att anmäla mig den 7:e då det var som värst. Jag var inte så säker på att jag skulle kunna tävla i Fagersta heller utan åkte dit för att testa och vi överlevde. Så där sällskaplig var jag inte, då jag hör så illa i folksamling numera. Jag hör bara folk surra på men kan inte höra exakt var de säger... Dag två hade jag lock för båda öronen och gick omkring i min egen bubbla hela tiden. 


Vi diskade oss av 3/4 lopp men jag är ändå nöjd. Det var 2 byten som jag inte hann med att göra som lede till disk och ett där jag inte gav sväng kommandot inne i tunneln som jag skulle ha gjort utan han han komma ut och suga på tunneln innan mitt kommando kom.

Med tanke på att jag inte är i min bästaste form måste jag säga att jag ändå gjorde bra ifrån mig.


Den 13 juli

Ag 3 lopp a  -disk

analys

Scoobie reser sig upp- bra att jag går tillbaka

en rivning vid framförbytet

jag är sen med blindbytet så Scoobie kommer på felsida



Ag 3 lopp b disk

analys

Scoobie ställer sig upp- jag ser det inte och startar honom ståendes

dåligt kf stannar innan kf och jag får be om flera ggr innan han springer ner bara tur att han träffar

sen på kom kommandot ur tunneln det skulle han fått inne i tunneln kanske ett sväng, sväng kom



Den 14 juli

Hopp 3 lopp a -5 fel 

analys

kollar att han verkligen sitter kvar, han startar själv precis när jag ska öppna munnen tjuvstart med andra ord

svänger åt fel håll ur tunneln skulle ha gett ett la, la när han går innanför tunneln istället för sväng där tappar vi tid

river vid svängen och framförbytet


 

Hopp3 b loppet disk

analys

river ett hinder

jag hinner inte fram för att kliva över hans linje och hamnar då istället så jag trycker ut honom






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av veronica - 31 mars 2022 15:00

Vissa hundar går inte bara upp i sin aktivitetsnivå vid hundmöten utan de behåller den under en längre tid efter mötet. (Flämtande andning, spänd kropp, huvudet som spanar efter fler mötande, hög svans osv.) Den aktivitetsnivån hunden ligger på eft...

Av veronica - 22 mars 2022 17:45

Ett enkelt beteende som handtarget kan underlätta för de hundar som har problem vid hundmöten.  Det ger hunden en uppgift och för de hundar som fastnar med blicken på mötet, är handtarget ett effektivt verktyg att styra bort blicken från den andr...

Av veronica - 15 mars 2022 20:00

Varför ska du använda långlina?  Vissa beteenden är självbelönande och om hunden får utföra dem kommer de att utföras oftare för varje gång hunden har gjort dem. T ex att sticka iväg till andra hundar, sticka på vilda djur eller fly. Långlinan ge...

Av veronica - 3 mars 2022 15:31

Berikning för hundar    Vad är berikning?  Det har pratats om berikning ett bra tag speciellt i djurparksvärlden. Men nu verkar det vara väldigt trendigt i hundvärlden och man ser ofta det ordet i olika sammanhang. Man har gått från att a...

Av veronica - 27 januari 2022 17:34

Det enklaste sättet att öka en hunds fokus och få pålitliga inkallningar och vara ointresserad av att sticka iväg på egna äventyr är att sluta vara den som enbart håller i ena änden av “snöret”. Istället för att se promenaden som ett verk...

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards