Alla inlägg den 1 maj 2018

Av veronica - 1 maj 2018 18:55

Äntligen har utesäsongen satt igång. Tyvärr har jag ingen film från den träningen då mitt batterypack är puts borta väck efter första gången vi tränade på klubben. Måste ha glömt den där. Batteriet dör ganska snabbt vid filmning så jag sätter inte ens igång kameran nu. Men ett nytt är på G med postgången. Denna filmen är från sista passet vi gjorde i inomhushallen. Då hade vi haft 3 veckors uppehåll med RC träningen och han bara glänste. Jag körde på en rundbana och ibland fick han springa två varv innan belöning eller belönade jag efter något annat hopphinder. 


På klubben på ny balans och ny miljö har jag fått göra det lite lättare genom att stå stilla första passet och sedan lägga till rörelse.

Till helgen kommer vi tävla i Västerås och det är premiär i agilityklass och kf träningen står i fokus nu. Tyvärr har RC på A-hindret i fullhöjd inte kunnat tränas då alla hinder är satta på lägre höjder och ändra detta när man är själv är omöjligt.

Så vi får se hur det går...

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards