Alla inlägg den 27 februari 2018

Av veronica - 27 februari 2018 19:40

Nästa del är att använda sin svängsignal på plattformen. Jag har valt att använda ett riktningskommando. Jag vet att andra väljer olika på hinder/tunnlar och KF. Men jag anser att både miljösignal och att hundar är smarta nog att veta vad för beteende som förväntas på de olika hindren att det räcker med ett riktnings kommando som är det samma. Framför allt slipper jag göra bort mig på planen vilket skulle vara det troligaste...

Det skulle vara intressant att höra hur andra har tänkt och orsakerna till olika kommandon.



Nästa steg är att ta svängarna in på både balansen och A-hindret. Med samma kriterier som på plattformen.

Det jobbiga där var targetmattan. Den fungerar utmärkt för rakt fram men när svängarna började komma in, då är den för rörlig. På balansen ligger den alldeles för långt ut i sidorna och är för styv för att vikas in vilket gör att den blir orsak till misslyckande och frustation. På A-hindret rör den sig och viks med så den måste tejpas fast med silvertejp. Så jag började träningen först med A-hindret då det inte alls fungerade på balansen. Ny matta planerades att köpas in, en yoga matta som skulle sättas på en platta på balansen och den andra biten sättas fast på A-hinderet med klämmor.

Här kör vi några raka pass på A-hinderet innan vi påbörjade svängträningen.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards