Alla inlägg den 26 februari 2018

Av veronica - 26 februari 2018 11:41

Swisch har så pass bra kroppskontroll och förståelse för uppgiften på plattformen att det nu är dags att gå vidare till nästa steg. Nu är det dags att själv resa sig upp och då kommer man mista kontrollen av att se tassarna lika bra, då man numera ser hunden uppifrån. Så det gäller att kunna lita på beteendet någorlunda så man inte släpper förbi för många fel själv. Konen tas bort för att kunna göra den där tighta svängen på plattformen med en fram och två baktassar på utan att den kommer att vara ett störande moment.

Jag börjar nära vilket gör att man missar farten men behåller kontrollen själv till att börja med , sedan flyttar jag lite bakåt vilket ökar farten dit lite och för att sedan börja jobba med leksak vilket gör att det blir fart och risken för missar ökar betydligt men om man går igenom det grundligt nu kommer det öka chansen för hunden att lyckas senare när det överförs på balansen och A-hindret tänker jag.


Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards