Alla inlägg den 22 september 2016

Av veronica - 22 september 2016 20:04

Just nu snurrar ekorrhjulet väldigt snabbt och tid och motivation till att blogga verkar som bortblåst men till slut måste man tömma mobilen på video från någon av träningarna.

Dag 2 var en agilitybana med A-hindret och balansen. Jag lät bli balansen då den var stationerad som näst sista hindret då vi håller på att träna om till rc just nu.

Här ser ni starten, jag gör min första japan men den har blivit väldig populär hos oss just nu jag tror att jag har lagt in den på varje tävling vi varit på sedan dess och han har aldrig failat på den. Ni kommer att få se en del rivningar i filmerna men det var nog inte bara vi förare som hade grym träningsvärk dag 2 och vi höll på hela dagen och man kunde märka på slutet av dagen att hindrena ökade i mängd antal rivningar.


Hon som filmade råkade trycka på långsam en gång vilket blev jättehäftigt då det var en tight sväng tyvärr började hans rc på A-hindret att faila och efter denna satt jag in bumpersen. Men å andra sidan har jag tagit väldigt lugnt med kontaktfälts hindren sedan hans skada. allt är ju en färskvara.


Denna kombination var jättesvår då Scoobie ville dra in i tunneln. Det fanns ingen chans att hinna före och göra ett bakombyte eller att lägga sig nära hindret utan att han drogs in i tunneln. Jag fick använda vår svängsignal från avstånd först för att få bort honom från tunneln och sedan svänga honom därifrån.


 
   Vi fick testa en ny häftig grej att skicka han från slalomen in i en tunnel, inga problem alls.


 
   Jag vill definitivt gå fler kurser för Jouni men jag tror att vi får bättra på vår kondition tills dess ;P...
 

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards