Alla inlägg den 23 oktober 2016

Av veronica - 23 oktober 2016 21:19

Just nu går det en videoserie från Susan Garrett. om planering . Så jag lät mig bli inspirad till att utveckla min planering lite.

Jag har alltid planerat min träning men bokfört har jag bara gjort med vissa beteenden. Scoobies slalom och rc till exempel. Allt annat har jag haft i huvudet. All hinder inlärning går t ex efter en viss ordning och när jag avslutat har det inte varit något större problem var jag ska ta vid nästa gång. Jag har oftast skrivit in planeringen i excel fil eller på Ipaden.

Men nu vill jag göra ett smidigare system, det ska vara enkelt och funktionellt. Därför blir grunden post-it lappar. Snabbt att skriva på och flyttbara. Först hade jag en tanke på att sätta upp dem på en tavla på dörren. Men efter att satt upp dem på dörren och efter 30 min hittat alla på golvet föll den planen... Jag har också köpt in två nya planeringsböcker en varsin till varje hund. 

Tanken är att göra en månadsplanering för varje hund. Där sätter jag alla post-it lappar från början. Sedan flyttar jag vilka jag vill jobba med för varje vecka till längst bak i boken. Ena sidan det som jag kan göra hemma inomhus, på andra sidan det jag måste göra ute eller på träningsplan.

Post-it lapparna kommer att finnas kvar så länge de behövs att träna på och plockas bort när målet är nått. Post-it lapp ska hädanefter finnas med i träningsväskan så en ny kan skrivas på en gång när man märker att vi behöver jobba med något.

Själva bokföringen blir kort med övning och var vi ska starta nästa gång.

       

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards