Alla inlägg den 30 januari 2009

Av veronica - 30 januari 2009 19:56

Baklängeskedjade ihop inkallning med ställande och läggande idag. Jag är nu övertygad om att min hund har en inbyggd stegmätare i huvudet. Jag måste markera 12 meters linjerna och ställa min hund på olika ställen varje gång jag ställer. Ställer jag på samma plats efter varandra kan jag vara säker på att hon ställer sig själv den tredje gången där jag precis ställt henne två gånger.Körde lyssna övningen idag. Gick baklänges och körde frys, ligg och sitt kommando. Ligg och frys sitter till 100% sitt däremot blir det ett varierande erbjudande på beteenden. Till och med ett backande kom in i början. På slutet började det synas att hon lyssnade mer uppmärksamt på vad jag sa och inte min röstbetoning. Ska köra några pass med detta innan jag vänder upp henne på min vänstra sida igen och gör likadant. Kan köra detta inomhus i hallen då vi inte behöver ha alltför stor yta att arbeta på.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards