Alla inlägg den 21 augusti 2008

Av veronica - 21 augusti 2008 21:06

Idag hade vi 30 minuters effektiv träning. Började med att göra inkallningar med extern belöning. Hon kom i full gallop, detta gjorde vi i tre repetioner. Sedan sprang jag baklänges med hunden i galopp och testade mitt ställande på kommando. Detta gjorde vi också i tre repetioner och det gick utmärkt. Sedan testade jag att sätta ihop ställandet med inkallningen. Hon kom i full galopp och ställde sig på mitt kommando utan något extra steg. Körde tre repetioner av detta och det fungerade utmärkt. Så nu börjar det närma sig att kunna baklänges kedja ihop delmomenten var för sig så hon får ha sin testningsfas.

Vi tränade förstås på plats, 12-24 sekunder. Väldigt säker har 100% på repetionerna så nu undrar jag om jag går för sakta fram när hon inte misslyckas en enda gång. Det är kanske dags att höja kriteriet lite mera än vad jag hitills har gjort.

Ska ta fram targetplattan och göra några target överföringar inomhus på golvet. Mary och jag ska ha en kvällskurs om klickerträning för de som går Aktivering/Vardagslydnads kurs på hundklubben. Vi ska ha lite demo med våra hundar och min har då fått den delikata uppgiften att visa target överföring från targetplatta. Så nu är det kanske dags att damma av den och se till att allt fungerar inomhus också.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards