Alla inlägg den 23 november 2008

Av veronica - 23 november 2008 16:09

Idag har vi satt ihop hela kedjan. Vi har lagt ner mycket tid på att jobba med tjuvstarterna från ligg. Vi har då tränat med att säga olika ord som gurka,bröd osv och hon ska ligga kvar. Det har gjort att hon ligger beredd men lyssnar noga på vad jag säger och inte bara rusar upp för minsta lilla. Så nu när den delen är kvalitetsäkrad satte jag ihop den med första delen. Det gick jättebra. Hon testade kedjan på två ställen men nu gör hon om den igen och igen.Så nu kommer jag fortsätta att arbeta med hela kedjan tills den är färdigtestad. Det gäller bara för mig att konsekvent bryta när hon gör fel.På kursen på tisdag kommer jag välja att arbeta med rutan. Den ska nu på samma sätt kedjas ihop men jag vill att hon går in i mitten utan att ta sikte på någon av de bakre konerna som hon gärna gör. Så detta kommer jag vilja att fila på. Att kedja ihop blir apportering med dirigering. Jag hoppas bara att det inte ska göra någon skillnad att det är sand vi jobbar i med apporterna.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards