Alla inlägg den 9 november 2008

Av veronica - 9 november 2008 09:36

Ibland får man passa på att utnyttja den störningen man har omkring sig. Vad sägs om en fotfolls sparkande 2,5 åring?
Igår på mitt tränings pass var vi i lekparken då min dotter hittade en undan gömd fotfoll. Bra tänkte jag och flyttade närmare med vårt hakan i backen beteende. När en 2,5 åring sparkar boll kan den hamna var som helst. Så varje gång hon sparkade belönade jag att min hund hade hakan i backen kvar. Det var ju bara en tidsfråga innan bollen skulle komma på min hund så jag väntade ivrigt. Till min besvikelse tröttnade min dotter på att sparka bollen och sprang iväg mot sandlådan.
Men min dotter har förvandlats från en irriterande vara ivägen för hundträning till en utmärkt att ha till störnings träning. Folk står i kö för att träna med mig och min utmärkta störnings tränare. Någon som vill hyra oss för en timme?

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards