Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av veronica - 2 oktober 2008 20:25

Idag har vi fortsatt på vårt "spring och lägg dig på filten beteende". Jag har inte tränat detta sedan vi visade upp det på kursen men det var inga tveksamheter. Hon började vänta men ville gärna erbjuda andra beteenden som förstås sitta på vänstra sidan. Det har ju lönat sig annars så att säga så jag fick se upp med när jag gav henne kommandot och bryta när hon bjöd på andra beteenden än att vänta. Vi kom till att hon stod och väntade i 3 sekunder.Hackan i backen -idag kom vi över 1 minut. Jiippi återstår bara 7 minuter till.;) Jag ska göra lite högre hopp, har tagit två sekunder i taget hittills. Hon ligger på 100% utan störning idag. Men igår var vi på hundklubben med störning och hon erbjuder det lika bra då. Imorgon blir det mellan 40-80 sekunder.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards