Alla inlägg den 12 april 2019

Av veronica - 12 april 2019 17:10

Pass 2 den 28 mars

Dokumentationen krånglade då hållaren först lossnade i sitt grepp vilket gjorde att mobilen inte hängde med kameran i filmningen. När jag sedan fixade det, dog tripoddarna lite senare och gps funktionen försvann vilket gjorde att den helt enkelt filmade åt ett annat håll. Så 2 pass men inte ett tredje pass utan att ladda för notering till tränaren. 


Jag hade PNU  på ett sådant sätt att de måste mer eller mindre korsa tunnel för att ta A-hindret och Scoobie visade att det var alldeles för svårt att börja med så jag flyttade till mer rakt och sedan tillbaka när han klarade det. Det blev aldrig filmat dock. Boken glömdes hemma så procent kunde varken räknas ut under tiden eller efteråt så här får jag bara gå på känslan.

Scoobie börjar lyssna bättre och gjorde få fel på slutet.


Swisch hade inte samma svårighet och jag upplevde det mer som att han faktiskt börjar lyssna än bara springer och upprepar det sista han gjort. Men det är fortfarande en hög fel procent på den mannen. Det här att lyssna på muntliga signaler är svårt för den mannen.




Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards