Alla inlägg den 24 september 2018

Av veronica - 24 september 2018 21:49

Min favoritövning just nu för att träna styrkan och aktivera coren är upphopp. Det är en liten rörelse som hunden gör precis i upphoppet och som är den som kräver mest av hunden vid just upphoppet. Eftersom Swisch sitter groda när han gör dessa typ av övningar har jag isolerat hans froglegs med grids som jag står på. Om han skulle sitta mer utåt med sina höfter skulle inte coren aktiveras utan han skulle använda sina höfter. De vill man varken aktivera eller slita på mer än nödvändigt.

Swisch har en tendens att riva när vi kör flera lopp så han behöver träna upp sin styrka ytterligare för att orka denna typ av dagar. Jag kör 3 pass i veckan med 2 minuters pass så det är inget krävande pass för min egen del.


Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards