Alla inlägg den 22 december 2018

Av veronica - 22 december 2018 14:00

I torsdags var det tematräning tighta svängar i Hundsporthallen i Kungsängen. Jag tog med en kort sekvens från handling 360 backyard training. Så jag kan inte lägga upp banan här. Men två tunnlar som är lätt böjda bredvid varandra och 4 hopphinder.

Vi hann inte köra alla olika övningar på de 2 h. Jag kommer att bygga upp den själv vid ett tillfälle för Swisch hade svårt med när tunneln var böjd åt ett håll och han skulle svänga åt andra hållet så det behöver vi träna mer på. Scoobie däremot han glänste på tighta svängarna. Han tog mina muntliga och jakko signaler varje gång.

Banan var väldigt rolig att köra och då tunnlarna står en halvmeter bredvid varandra belönades deras skarpa svängar genast. 







Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards