Alla inlägg den 8 augusti 2017

Av veronica - 8 augusti 2017 19:43

Har inte kört så många slalompass numera, låtit den biten vilat och RC träningen fått tagit den mesta tiden på våra träningspass..

Kört några enstaka pass bara för att kunna utvädera vad behöver vi träna vidare på.


Han behöver träna på att ta 12 pinnar slalom, tittar gärna och missar på den 10 pinnen när jag befinner mig på vänster sida vilket är en klar belöningsförväntan vi har kvar från träningen.

Så nu lämnar jag belöningen synligt framför slalomen så hans fokus är framåt och inte mig och bollen.

Jag kan då också passa på att ta ut min linje sidledes för att arbeta bort mig själv.

Planen är att försöka ha 3 pass i veckan med 4 repetitioner på 12 pinnar. Ingångarna ett pass i veckan med 12 pinnar framme. Sedan utvärdera var vi ligger igen.

Han har fått jättefin benteknik i slalomen.


Pass 32



pass 33

 


 

Pass 34




Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards