Alla inlägg den 28 juni 2017

Av veronica - 28 juni 2017 17:00

Jag följer många bloggar men ganska få egentliga agilityhundbloggar. De flesta bloggar hör till mitt läraryrke och sedan är jag lite intresserad av hälsa, träning och mat också. Nu har jag upptäckt poddvärlden, jag har medvetet undvikit att kolla upp poddar för jag har haft så mycket litteratur att hinna läsa in inför det nya läsåret. Jag blir lite manisk när jag finner något nytt nämligen. Men när man kör bil, diskar, städar och allmänt stökar omkring är ju poddar perfekta att lyssna på. Lyssnade på en podd just där de pratar om hur man lyckas i socialamedia och tydligen skulle man minst ha ett inlägg varje dag. (Där sprack den karriären liksom ;P). För annars tröttnar folk på att gå in. Jag blev lite ställd, vad då gå in, vem orkar gå ut och kolla olika bloggar varje dag. Man prenumererar väl på dem man finner intressanta. Då bryr jag mig inte om hur många inlägg som görs varje dag utan om den bloggen fortfarande tilltalar mig efter ett antal inlägg. Så om det är någon stackare som inte upptäckt att man kan samla alla bloggar på en app som håller koll på detta så tipsar jag om Bloglovin. Det finns säkert fler appar men det är den jag använder mig av. Man skaffar konto och söker upp de bloggar man vill följa. Sedan talar den om med notiser om det kommit något nytt. Läser gör man när man känner för det.


Jag tycker det är allmänt dåligt med hundbloggar som är matnyttiga med tips om agility om jag ska vara ärlig. Undrar om vi är snålare som hundsport med detta då det finns många lydnadsmänniskor som bloggar om sin träning och hur de tänker och tränar med filmer osv men inga agilityutövare. Eller är det jag som har dålig koll på bloggar. Hoppas på det senare.


Men någon som är aktiv som jag ibland har plockat träningsbanor från är:

Deannife


När det gäller Poddar:

De två översta har jag hunnit lyssna på, dem under har jag ännu inte hunnit med.


Hundpodden vår bästa vän http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=4834

Hundens hus . http://hundenshus.podbean.com/feed/

Apport hundskola: http://apporthundskola.libsyn.com/

Hundidioter: https://www.facebook.com/hundidioter


Fyll gärna på med bloggar och poddar i kommentarerna om där finns fler som borde nämnas.

Av veronica - 28 juni 2017 12:00

Har repeterat gungan för Scoobie då hans kontaktfälts beteende inte har körts allför många gånger. Här är det bara en påminnelse om att han måste vänta på sin signal innan han sticker iväg oavsett. Jag gillar också att göra olika beteenden vid hindret så han inte vet vad som komma skall.

Swisch arbetar vi med att få till ett litet avstånd där jag inte längre är med i beteendet. Om man fastnar vid gungan är risken att han inte kan göra beteendet när jag inte står där. Jag har 2 meter avstånd och pendlar fram och tillbaka. Vi tränar hemma på detta beteende också för att grunda ska filma någon kväll.


Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards