Alla inlägg den 7 november 2017

Av veronica - 7 november 2017 10:00

Gungan pass 17 den 20/10-2017


Detta pass använde jag mig av targeten för att få ett säkrare beteende. Jag ville kunna jobba med fart och sticka själv med fart. Jag lade också bollen framför för första gången. Han ska kunna bjuda på beteendet fast bollen ligger där framför. Ett kvalitets prov helt enkelt.


Han gör några fina duttar men har i början väldigt svårt med bollen. Jag börjar med ett långt avstådn till bollen så den syns inte på filmen men hans beteende ändras.


Hemma kommer vi fortsätta att jobba med störningar när man ska dutta på targeten. Tyvärr är det kolsvart på våra morgonpromenader så det blir inga duttgame till vardags, de får man använda sig av på helgen när det finns dagsljus tillgängligt.


Jag väntar på att min nya extreme pannlampa som ska kunna lysa upp 200 meter och är vattentät ska dyka upp men i leveransen stod det januari så vi får hålla till godo med en mer minimal upplyst tillvaro just nu. 

Min gamla fungerar utmärkt inomhus när man står framför spegeln, väl ute är den död så jag är tvungen att låna en just nu.


Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards