Alla inlägg den 22 oktober 2017

Av veronica - 22 oktober 2017 18:18

12 oktober-2017


Slalompass 40


Eftersom det förra passet bara Wooow...

Så fortsatte vi på don´t mind me games.

Vad det går ut på är att få hunden skita i vad du befinner dig. Han ska enbart fokusera på var är ingången sedan köra klart.

Först startade jag med att hitta ingångarna själv utan att min position skulle hjälpa, först springer jag lite före vilket ofta får dem att missa ingången. Sedan när han klarar av att fokusera på ingången fast jag springer före då står jag långt bort från slutet vilket oftast också får dem att dras några pinnar framåt.

För att hela tiden utmana när han klarat en utmaning flyttade jag på slalomet lite. 


Sedan utmanande jag med min rörelse mer och mer ska min rörelse bli en störning tills han klarar att jag springer åt fel håll och runt (bakombyte när han går in.)  Vid 2 fel gör jag det lättare genom att min rörelse minskar.


Det blev ett bra pass där han verkligen fick tänka till varje gång.



Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards